Diensten
Lessen "Bezzapinki"
Lessen voor kinderen van 4 tot 6 jaar “Bezzapinki”
Onze ontwikkelingsactiviteiten van 45 minuten zijn gericht op de algehele ontwikkeling van het kind en de voorbereiding op school:
• Ontwikkeling van fantasie en verbeelding door middel van boetseren, knutselen en tekenen, wat het kind helpt zich creatief uit te drukken.
• Uitbreiding van de woordenschat en taalvaardigheden, voorbereiding op lezen en schrijven.
• Ontwikkeling van geheugen, aandacht en verbeelding, die belangrijk zijn voor verder leren.
• Kennismaking met natuurlijke verschijnselen, planten en dieren, evenals met beroepen en verkeersregels.
• Vorming van emotionele intelligentie: het kind leert zijn of haar emoties te begrijpen en er op de juiste manier op te reageren.
Dinsdag - 17:15 uur
Donderdag - 17:15 uur
Bijles Engels / Nederlands
Engelse of Nederlandse taallessen met een tutor — leuk en interessant! Je kunt:
1. Spelen met spellen: Leren kan spannend zijn! We zullen spelletjes spelen om nieuwe woorden en zinnen te onthouden.
2. Lezen van interessante verhalen: Samen zullen we sprookjes en strips lezen, wat je zal helpen de taal beter te begrijpen.
3. Liedjes zingen: Wie houdt er niet van muziek? We zullen liedjes zingen in het Engels of Nederlands, wat het leren nog leuker maakt!
4. Praten over favoriete dingen: Je kunt vertellen over je hobby's, en ik help je om je gedachten in de nieuwe taal te uiten.
5. Cultuur verkennen: We leren over de tradities en gewoonten van landen waar Engels en Nederlands gesproken worden.
Wees niet bang om fouten te maken — dat is een onderdeel van het leren! Het belangrijkste is om open te staan voor nieuwe kennis en klaar te zijn voor avontuur.

Neuropsycholoog "Baby Boom"
Activiteiten voor kinderen van 2 tot 3 jaar bij Boom Baby
Onze groepsactiviteiten met een neuropsycholoog zijn gericht op de taalontwikkeling van de jongste kinderen en vinden plaats in de vorm van spel (moeder + kind). Het belangrijkste doel van de lessen is het stimuleren van de spraakontwikkeling en socialisatie.
Kernpunten:
• Geluidsecho's voor de ontwikkeling van taalvaardigheden.
• Ontwikkeling van articulatie en expressieve spraak ter verbetering van het spraakapparaat.
• Aandachtsspellen die helpen bij het ontwikkelen van concentratie.
• Creëren van positieve emoties die bijdragen aan een comfortabele emotionele ontwikkeling.
• Sensorische ontwikkeling ter stimulering van alle zintuigen.
• Leren van gedragsregels in de samenleving.
De lessen zorgen voor een harmonieuze ontwikkeling van het kind in een warme en ondersteunende sfeer.
Neuropsycholoog
1. Neuropsychologische Correctie :
• Ontwikkeling van aandacht, geheugen en spraak door middel van spelletjes.
2. Sensorimotorische Correctie :
• Oefeningen voor fijne en grove motoriek, sensorische spelletjes.
3. Sensorische Integratie :
• Balansoefeningen, creëren van sensorische stations.
4. Revalidatie van kinderen met ASS :
• Individuele oefeningen gericht op het ontwikkelen van communicatievaardigheden.
▎Extra:
• Consultaties voor ouders.
• Monitoring van de voortgang.
• Afsluitende sessie met presentatie van de bereikte resultaten.
Doel: Ontwikkeling van kinderen door middel van interactieve spellen en ondersteuning van hun behoeften, met speciale aandacht voor kinderen met Autisme Spectrum Stoornis (ASS).
Voorbereiding op school "School Time"
Lessen voor kinderen van 5 tot 7 jaar bij School Time
De lessen worden gegeven in minigroepen van maximaal 8 kinderen en duren 60 minuten. Alle lessen worden op een speelse manier gegeven, waardoor leren leuk en effectief is. Het programma omvat de volgende aspecten:
Lezen en navertellen van het gelezen materiaal, beantwoorden van vragen over de tekst.
Schrijfvaardigheid onder dictee, wat bijdraagt aan de ontwikkeling van geletterdheid.
Klankherkenning: leren van klinkers, medeklinkers, harde, zachte, stemhebbende, stemloze, even en oneven klanken.
Verhalen samenstellen op basis van plaatjes, wat creatief denken ontwikkelt.
Corrigeren van handschrift: verschillende soorten strepen maken, contouren tekenen met stippen en stippellijnen.
Mentaal rekenen: de getallen van 0 tot 100 leren, vooruit en achteruit tellen.
De begrippen beheersen: “links”, ‘rechts’, ‘omhoog’, ‘omlaag’, ‘eerder’, ‘later’, ‘voor’, ‘achter’, ‘tussen’.
Eigenschappen van voorwerpen leren herkennen: kleur, vorm, grootte, materiaal.
Voorwerpen vergelijken op grootte: lengte, breedte, hoogte, gewicht.
De tijd leren aflezen aan de hand van de klok, begrip van tijd.
Deze lessen helpen je kind voor te bereiden op school en de nodige vaardigheden te ontwikkelen om verder te leren.
Voorbereiding op school "School Time"
Lessen voor kinderen van 5 tot 7 jaar bij School Time
De lessen worden gegeven in mini-groepen van maximaal 8 kinderen en duren 60 minuten. Alle lessen worden in spelvorm aangeboden, wat het leren interessant en effectief maakt. Het programma omvat de volgende aspecten:
• Lezen en samenvatten van gelezen materiaal, het vermogen om vragen over de tekst te beantwoorden.
• Schrijfvaardigheden onder dictaat, wat bijdraagt aan de ontwikkeling van geletterdheid.
• Geluidsherkenning: het leren van klinkers, medeklinkers, harde, zachte, stemhebbende, stemloze, paarse en oneven geluiden.
• Verhalen samenstellen aan de hand van afbeeldingen, wat creatief denken ontwikkelt.
• Correctie van handschrift: het uitvoeren van verschillende soorten streken, het omtrekken van contouren met stippen en stippellijnen.
• Mentale rekenkunde: het leren van cijfers van 0 tot 100, tellen in directe en omgekeerde volgorde.
• Beheersing van begrippen: "links", "rechts", "omhoog", "omlaag", "eerder", "later", "voor", "achter", "tussen".
• Leren om eigenschappen van objecten te onderscheiden: kleur, vorm, grootte, materiaal.
• Vergelijken van objecten op grootte: lengte, breedte, hoogte, massa.
• Het vermogen om de tijd te begrijpen en te oriënteren met een klok.
Deze lessen helpen kinderen zich voor te bereiden op school en ontwikkelen de noodzakelijke vaardigheden voor verder leren.

Logopedist voor kinderen
Een logopedist is een specialist die zich niet alleen bezighoudt met de correctie van spraakstoornissen, maar ook werkt met kinderen met algemene ontwikkelingsstoornissen, waaronder cognitieve en zintuiglijke stoornissen.
De belangrijkste werkgebieden van een logopedist:
Correctie van spraakstoornissen: correctie van onjuiste uitspraak van klanken, werken aan automatisering en differentiatie van klanken.
Ontwikkeling van coherente spraak: verrijking van de woordenschat, ontwikkeling van de grammaticale structuur van de spraak.
Werken aan cognitieve processen: ontwikkeling van geheugen, aandacht, denken, wat belangrijk is voor het overwinnen van vertragingen in spraak en mentale ontwikkeling.
Zintuiglijke en psychomotorische ontwikkeling: werken met sensaties en motorische vaardigheden, wat helpt om de algehele ontwikkeling van het kind te harmoniseren.
Sociale aanpassing: aanleren van gedragsregels en communicatie in de maatschappij, integratie van het kind in het team.
Lessen met een logopedist helpen kinderen met complexe ontwikkelingsstoornissen om moeilijkheden beter te overwinnen en zich te ontwikkelen in overeenstemming met hun individuele behoeften.
Logopedist-defectoloog voor kinderen
Een logopedist-defectoloog is een specialist die niet alleen werkt aan de correctie van spraakstoornissen, maar ook met kinderen die algemene ontwikkelingsstoornissen hebben, waaronder cognitieve en sensorische problemen.
Hoofdzakelijke werkgebieden van de logopedist-defectoloog:
• Correctie van spraakgebreken: het verbeteren van onjuiste uitspraak van klanken, werken aan automatisering en differentiatie van klanken.
• Ontwikkeling van samenhangende spraak: verrijking van de woordenschat, ontwikkeling van de grammaticale structuur van de spraak.
• Werken aan cognitieve processen: ontwikkeling van geheugen, aandacht en denken, wat belangrijk is voor het overwinnen van vertragingen in spraak- en geestelijke ontwikkeling.
• Sensorische en psychomotorische ontwikkeling: werken met zintuigen en motoriek, wat helpt om de algehele ontwikkeling van het kind te harmoniseren.
• Sociale aanpassing: leren van gedragsregels en communicatie in de samenleving, integratie van het kind in een groep.
Activiteiten met de logopedist-defectoloog helpen kinderen met complexe ontwikkelingsstoornissen om effectiever met moeilijkheden om te gaan en zich te ontwikkelen volgens hun individuele behoeften.
Psycholoog voor kinderen
Onze psychologische diensten zijn gericht op het ondersteunen en corrigeren van de psychologische ontwikkeling van kinderen, evenals het helpen bij het oplossen van emotionele en cognitieve problemen.
Hoofdzakelijke werkgebieden:
• Psychologische consultatie: algemene beoordeling van de psychologische toestand van het kind, identificatie van problemen en zoeken naar oplossingen voor correctie.
• Uitgebreid neuro- en pathopsychologisch onderzoek: analyse van cognitieve functies (geheugen, denken, aandacht, intelligentie, taal) om het "ontwikkelingsprofiel" van het kind vast te stellen.
• Correctie voor kinderen met ontwikkelingskenmerken: individuele programma's voor kinderen met ontwikkelingsstoornissen.
• Hulp voor kinderen met angst, angststoornissen en stress: werken aan emotionele problemen die de algehele toestand van het kind beïnvloeden.
• Correctieve en ontwikkelingsactiviteiten met behulp van arttherapie: groeps- en individuele sessies gericht op de ontwikkeling van emotionele stabiliteit en creatief potentieel van het kind.

Tekengroep voor kinderen
Over de tekengroep:
We nodigen alle kleine kunstenaars uit om zich bij onze tekengroep aan te sluiten! Dit is een geweldige kans voor kinderen van 5 tot 15 jaar om hun creatieve vaardigheden te ontwikkelen, nieuwe technieken te leren en gewoon plezier te hebben in het gezelschap van leeftijdsgenoten.
Waarom je je moet aansluiten?
1. Diverse technieken: Kinderen kunnen verschillende tekenstijlen uitproberen — aquarel, gouache, olieverf, pastel en zelfs schilderen op canvas.
2. Creatieve zelfexpressie: In de groep kunnen kinderen vrij hun gedachten en emoties uiten door middel van kunst, wat bijdraagt aan hun persoonlijke ontwikkeling.
3. Professionele docenten: Onze ervaren kunstenaars helpen elk kind zijn of haar stijl te vinden en geven nuttige tips.
4. Vriendelijke sfeer: De groep is niet alleen leren, maar ook een kans om nieuwe vrienden te maken, ideeën te delen en elkaar te inspireren.
5. Tentoonstellingen van werken: Aan het einde van elk semester organiseren we tentoonstellingen van de werken van onze deelnemers, waar kinderen hun talenten aan ouders en vrienden kunnen tonen.
Aanmelding en details:
Je kunt je aanmelden voor de groep via de telefoon of onze website. Wacht niet te lang, de plaatsen zijn beperkt!